درخواست مشاوره شرکتها consult@methodora.ir
methodora.ir

بایگانی نوشته‌ها


لحظه‌های حیاتی یا MOT در بازاریابی

لحظه‌های حیاتی یا MOT در بازاریابی

لحظه‌های حیاتی(MOT) مفهومی در علم بازاریابی است که در سال‌های اخیر بشدت مورد توجه قرار گرفته است. به‌طورکلی لحظه‌های حیاتی در بازاریابی شامل کلیه مراحلی از "فرآیند خرید" است که یک مشتری با یک برند یا یک محصول تعامل داشته و از آن تأثیر می‌پذیرد. نخستین بار در سال 2005 مدیرعامل شرکت P&G دو لحظه حیاتی اول و دوم (FMOT و SMOT) را معرفی کرد. در سال 2011 با انقلاب شبکه‌های اجتماعی، شرکت گوگل لحظه صفر (ZMOT) را نیز به لحظه‌های حیاتی پیشین اضافه کرد و به تدریج طی 10 سال گذشته تعداد آن‌ها بیشتر نیز شده است. در این مقاله، لحظه های حیاتی با توجه به ترتیب تاریخی معرفی آنها بطور مختصر تعریف شده است؛ سپس با توجه به محوریت موضوع مقاله حول محصولات مصرفی تند گردش (FMCG) ، درباره عوامل مؤثر بر تصمیم گیری مشتریان و خریداران این دسته از کالاهای مصرفی تأکید بیشتری شده است.

درباره‌ی نویسنده
من، سید امیر موسوی بهبهانی، مشاور توسعه کسب و کار و بازاریابی و فروش با مدرک کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم. سال 2020 هم موفق به کسب پذیرش دکتری با بورسیه کامل در رشته مدیریت مالی از دانشگاهی در تگزاس شدم که متأسفانه اخذ روادید در مصاحبه سفارت آمریکا میسر نشد. در خصوص سوابق کاری، شایان ذکر است که در تجربه های کاری خود در صنایع مختلف، در زمینه طرح های بازاریابی و برنامه های مالی کسب و کار بسیار تلاش کرده ام. ورود به حوزه مدیریت تنها چشم انداز من نبوده بلکه همیشه سعی کرده ام که چالشهای اصلی سازمان را در فرآیندهای مختلف از منظر اهداف کلیدی تا اجرا و رهبری تیم درک کرده در ارتقاء آنها اهتمام بورزم.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها